Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Nina K Y - Cosmetics
31 mai 2009

בקרוב ימרחו גם אותך ביצי קוויאר למריחה על הפנים,

בקרוב ימרחו גם אותך

ביצי קוויאר למריחה על הפנים, אצות נגד הזדקנות העור וזהב אמיתי לטיהור הנקבוביות. חברות הקוסמטיקה, שלא צריכות לעמוד במבחנים מדעיים, מייצרות מדי שנה תכשירים מופרכים חדשים עם הבטחות מרחיקות לכת. 6 דוגמאות של קרמים המיוצרים בארה"ב

רייצ'ל ססלו | 22/5/2009 11:18

זהב – לא רק לתכשיטים! תה ירוק – לא רק בגלל הקפאין! קוויאר – לא רק כדי להרשים את האורחים בארוחת הערב!

"תשעים ושמונה אחוזים מתעשיית הקוסמטיקה זה שיווק," אומר אריק פינזי, רופא עור ממרילנד. "למי שקונה קרמים בשווי של 1000 דולר, אין סיבה אמיתית להאמין שהם יהיו טובים יותר מקרמים שמחירם 50 דולר. למעשה – ייתכן שהם גרועים יותר".

קרמים במחיר יקר במיוחד. השמאלי - מכיל קוויאר

קרמים במחיר יקר במיוחד. השמאלי - מכיל קוויאר

ביקשנו משני הרופאים לקרוא את הפרסומות עבור המוצרים המופרכים האלו ולהכניס בהם קצת היגיון:

1. המוצר: Cellular Treatment Gold Illusion Line Filler

החברה המייצרת: La prairie 
מחיר: 150 דולר ל-30 גרם.
מכיל: זהב.
טענת החברה: "מבצע פעולת העלמה של קווים זעירים ושל נקבוביות, ומותיר את העור ללא רבב. מכיל קרם לחות ומבצע פעילות אנטי-בקטריאלית. מפחית מהעומס על העור על ידי הפחתת כמות הרדיקלים החופשיים".
הערת הרופא: "בזהב נעשה שימוש כמרכיב בתרופות שנועדו לטפל במחלות אוטואימוניות, והוא בהחלט משפיע על מערכת החיסון. אבל העובדה הזו אומרת מעט מאוד על הקרם.

אנחנו לא יודעים כמה זהב יש בקרם הזה, ואין לנו שום מידע בנוגע לזה. ייתכן שיש כמויות זניחות וייתכן שיש כמויות שעושות משהו. אין לי מושג".

2. המוצר: Cellular Serum Platinum Rare

החברה המייצרת: La praire
מחיר: 650 דולר ל-30 גרם.
מכיל: פלטינום
טענת החברה: "משמר את האיזון האלקטרי של העור, משמש כחיץ בין העור והאוויר, שומר על המזהמים בחוץ ועל הלחות בִּפְנים".
הערת הרופא: "היו מחקרים שהוכיחו שמוצרים אלמנטאריים מאזנים את העור מאחר שהם מכילים חלקיקי פלטינום עם מטען שלילי", אומרת אלסטר. "הם מרגיעים את העור, כמו הרבה מאוד אלמנטים אחרים. אבל האם בתכשיר יש מספיק פלטינום לכך... את זה קשה לומר".

3. המוצר: La soin noir

מחיר יקר, תועלת בסימן שאלה. שלושה מהקרמים שנבדקו

מחיר יקר, תועלת בסימן שאלה. שלושה מהקרמים שנבדקו  

החברה המייצרת: Givenchy
מחיר: 360 דולר ל-50 גרם.
מכיל: אצות מהים השחור.
טענת החברה: רֶכֶז אצות הים השחור מקורו במעמקי האוקיינוס, והשפעתו על העור היא זירוז תהליכים שסותרים את תהליכי הזקנה". לדברי דוברת החברה, המחקרים הקליניים שהחברה ערכה "מדברים בשביל עצמם".
הערת הרופא: "זה שדבר כלשהו הוא טבעי, לא אומר שהוא טוב לך.  צמח ההִיפְּרִיקוּם, למשל, אולי ישפר את מצב הרוח שלך, אבל לעיתים הוא גם יגרום לך פריחה בעור", אומר פינזי. בין יתר חולשותיהם, המבחנים שפינזי בחן אינם משווים בין הקרם Le Soin Noir לבין קרמים אחרים שאינם מכילים אצות. לפיכך, "אין מספיק מידע כדי להראות שהקרם הזה טוב יותר מקרמים אחרים שנמכרים בוולמארט בארבעה דולר".

4. המוצר: Skin Caviar Crystalline Concentrate

החברה המייצרת: La Prairie
מחיר: 375 דולר ל-30 גרם.
מכיל: קוויאר
טענת החברה: "הופך את העור לאלסטי ולאחיד, ומעניק לו ברק".
הערת הרופא: "אין סיבה להאמין שביצי קוויאר טובים לעור", אומר פינזי. "הקוויאר טעים מאוד לאכילה, אבל לא נראה לי שיש מידע על השפעתו על העור".

המוצר: M Cream

החברה המייצרת: 3LAb
מחיר: 125 דולר ל-30 גרם.
מכיל: "תאי גזע מזן שוויצרי נדיר של עץ התפוח – זן כה נדיר עד שרק שלושה עצים קיימים היום".
טענת החברה: "מסייע לגמישות העור ולחידוש התאים, ומעניק לעור זוהר טבעי". לדברי דוברת החברה, תמצית התפוח "נבחנה היטב, הן מבחינת פעילותה והן מבחינת יציבותה, ונמצאה בטוחה ויעילה לשימוש".
הערת הרופא: "שטויות," אומר פינזי. "דבר ראשון – אף תא לא יכול להישאר חי בתוך קרם. תא הוא דבר מאוד עדין, ורק בסביבה הנכונה הוא יכול לשרוד. אם אתה קוטף תפוח מהעץ, הוא מתחיל למות. דבר שני – תא גזע שמקורו בצמח לא יוכל להועיל לעור אנושי". ואלסטר מוסיפה: משווים כאן תפוחים לעור אנושי... אבל לעולם אל תאמר לעולם לא. אולי יש שם משהו".

המוצר: Serum CF

החברה מייצרת: Topix
המחיר: 63 דולר ל-30 גרם.
מכיל: תה ירוק.
טענת החברה: "בעל איכויות אנטיאוקסידנטיות... מסייע בצמצום הנזק הנגרם על ידי רדיקלים חופשיים... בקבוק אחד שקול ל-500 כוסות תה ירוק".
הערת הרופא: "לתה ירוק יש השפעות אנטיאוקסידנטיות ואנטי-סרטניות", אומר פינזי. "יחד עם זאת, אין לנו מושג מה הקרם הזה עושה, מאחר שלא בוצעו מחקרים שהעריכו אותו. דבר אחד שחשוב לזכור הוא שיותר מדבר מסוים שידוע כטוב, אינו בהכרח יעיל. מינון גבוה מדי של כל דבר עלול להזיק. גזרים, למשל, הם דבר מצוין, אבל אם תאכל 30 קילו של גזרים בשבוע, תהפוך להיות כתום".

Publicité
Publicité
Commentaires
Nina K Y - Cosmetics
Publicité
Publicité